سلامت پوست و مو

طرز استفاده از سرم اوردینری [راهنمای جامع]

طرز استفاده از سرم اوردینری

آنچه در این مقاله می خوانید:
احتمالا شما هم در سال های اخیر اسم سرم های اوردینری به گوشتان خورده است یا حتی فراتر از آن، خریداری و مصرف کرده اید. سرم های اوردینری محصولات مراقبت از پوست هستند که انواع گوناگونی دارند. در این میان طرز استفاده از سرم اوردینری برای عده سردرگم کننده است. انواع سرم های اوردینری هر کدام کارکرد و روش استفاده خاص خود را دارند. با توجه به اینکه فروشگاه لوماسیس به عنوان مرجع اصلی عرضه کننده سرم های اوردینری اصل در ایران فعالیت می کند قصد داریم راهنمای جامعی از طریقه استفاده از سرم اوردینری را ارائه کنیم. این مطلب هم برای مبتدیان و هم افراد حرفه ای و بیوتی تراپیست ها مفید می باشد. با ما همراه باشید.

انواع سرم های اوردینری 

محصولات اوردینری طبق سایت مرجع آن به لایه های مختلفی تقسیم می شود. نحوه لایه بندی محصولات مراقبت از پوست اوردینری به شکل زیر است:

لایه اول؛ سرم های بر پایه آب

  • سرم ضد چروک آرژیرلین 10% اوردینری 30 میلی لیتر
  • سرم آلفا آربوتین 2 %+هیالورونیک اسید اوردینری
  • سرم کافئین اوردینری اصل ضد تیرگی اطراف چشم
  • سرم لاکتیک اسید لایه بردار اوردینری 10 درصد
  • سرم هیالورونیک اسید اوردینری 2% + b5
  • سرم بافه اوردینری (بافت) ضد چروک قوی 30 میلی لیتر
  • سرم نیاسینامید اوردینری برای جای جوش
  • سرم پلینگ اوردینری لایه بردار (سرم اوردینری قرمز)

لایه دوم، محصولات بدون آب

  • سرم ضد لک آسکوربیک اسید 8% و آلفا آربوتین 2% اوردینری 30 میلی لیتر
  • سرم سالیسیلیک اوردینری 2% لایه بردار و ضد جوش
  • سرم ضد چروک رتینول 0.5 % اوردینری 30 میلی لیتر

لایه سوم، سرم های روغنی

  • روغن رزهیپ اوردینری ضدجوش Rose Hip

لایه چهارم، کرم ها و امولسیون ها

  • کرم ضد آفتاب اوردینری مینرال 50 میلی گرمی

لایه پنجم، سوسپانسیون ها

  • سرم ویتامین سی اوردینری 23 درصد
  • کرم آزلائیک اسید 10% اوردینری 30 میلی لیتر

طرز استفاده از سرم اوردینری (به صورت کلی)

ما حتی اگر بهترین و گران ترین محصولات پوست را داشته باشیم اما نحوه صحیح مصرف آن را ندانیم در اصل این محصولات تاثیر چندانی برایمان نخواهد داشت. برند Ordinary با محصولات مقرون به صرفه و بسیار مؤثر تحول بزرگی در صنعت مراقبت از پوست به وجود آورده است.

محصولات اوردینری طیف گسترده ای از ناراحتی های پوستی از حلقه های تیره دورچشم گرفته تا خطوط سطحی پوست درمان می کند. بطری محصولات اوردینری بدون زرق و برق خاصی و به ساده ترین شکل ممکن بر چسب گذاری شده است. روی برچسب هر محصول مهم ترین و کلیدی ترین ماده تشکیل دهنده آن درشت نوشته شده است و با یک قطره چکان تمام تصور ما از کیفیت محصولات لاکچری پاک می کند.

برای استفاده از سرم های اوردینری سه روش کلی وجود دارد.بعد از اینکه با نوع سرم و جایگاه آن در روتین پوستی آشنا شدید نوبت به نحوه اعمال آن روی پوست می رسد. این سرم ها در تیوپ و قوطی های پلمپ شده عرضه نمی شوند. بلکه قطره چکانی در شیشه سرم وجود دارد که اولین گزینه ای است که برای استفاده به ذهن خطور می کند.

قبل از شروع استفاده از هر سرم و کرمی می بایست ابتدا پوست صورت و دستهای خود را با پاک کننده مخصوص شسته و خشک کنید. حتما دست های خود را بشویید زیرا آلودگی دست ها خود از عوامل جوش زدن و تحریکات پوستی است. برای اعمال سرم روی پوست، سرم مدنظر خود را انتخاب کنید. ما در اینجا معروف ترین محصول اوردینری یعنی سرم هیالورونیک اسید اوردینری را استفاده می کنیم.

روش اول. استفاده از قطره چکان

در این روش شما مستقیما از قطره چکان استفاده می کنید. چند قطره سرم را با قطره چکان روی پوست خود بریزید سپس به آرامی با نوک انگشت ها یا کف دست روی صورت پخش کنید. در حین ماساژ پوست از فشردن پوست خودداری کنید و دقت کنید با ناخن های خود پوستتان را خراش ندهید؛ فقط با نوک انگشتان یا کف دست.

روش دوم. استفاده از نوک انگشت

در روش دوم استفاده از سرم اوردینری ابتدا چند قطره سرم را روی نوک انگشتان خود بریزید سپس به آرامی نوک انگشتان خود را به هم بمالید تا سرم به طور مساوی بین دو انگشتان دو دست شما آغشته شود. سپس به آرامی و ملایمت پوست صورت و گردن خود را ماساژ دهید تا سرم کاملا به خورد پوست برود.

روش سوم. استفاده از کف دست

در این روش و به عنوان روش آخر چند قطره سرم که لازم است را کف یکی از دستان خود بریزید و دو کف دست خود را به هم بمالید تا هر دو کف دست به سرم آغشته شود. سپس مانند قبلی کف دستان خود را روی صورت و گردن فشار دهید تا همه جای صورت و گردن را در بر بگیرد. فراموش نکنید که این کار را با ملایمت و آرامی انجام دهید.

در ادامه طرز استفاده از برخی از سرم های معروف اوردینری را برای شما آورده ایم.

طرز استفاده از سرم نیاسینامید اوردینری 

این سرم غلظت بالایی از نیاسینامید را شامل می شود؛ به طور دقیق 10٪. نیاسینامید یک ماده مراقبت از پوست است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و مزایای بی شماری دارد. از بین بردن جای جوش و شفاف و یکدست کردن پوست مهم ترین خاصیت این سرم است. همچنین در ترکیبات سرم نیاسینامید اوردینری 1٪ زینک موجود است که برای متعادل کردن فعالیت سبوم پوستی مفید است.

طریقه استفاده از سرم نیاسینامید به این شکل است که صبح و شب بعد از تمیز کردن پوست، قبل از روغن‌ها و کرم‌های سنگین‌تر، روی کل صورت بمالید. بهتر است محصولات قوی حاوی ویتامین C را با این سرم ترکیب نکنید.

نحوه استفاده از سرم کافئین اوردینری 

این محصول حاوی غلظت 5 درصد کافئین برای کاهش تیرگی و پف زیر چشم است. همچنین حاوی ترکیبی از چای سبز به نام EGCG است که به نام اپی گالوکاتچین گالاتیل گلوکوزید شناخته می شود. این ترکیب یک آنتی اکسیدان عالی است که به کاهش پف و سیاهی زیر چشم کمک می کند.

برای استفاده از سرم کافئین اوردینری صبح و عصر مقدار کمی از آن را روی پلک و زیر چشم ماساژ دهید.

سخن پایانی
همان طور که در این مقاله گفتیم طرز استفاده از سرم اوردینری به نوع سرم و عارضه پوستی باز می گردد. شما برای دستیابی به بهترین نتیجه لازم است اول ناراحتی پوستی خود را تشخیص دهید و مطابق با آن سرم اختصاصی را از برند اوردینری خریداری کنید. در نهایت با پیروی از روتین پوستی به هدف مورد نظر خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *