سلامت پوست و مو

بهترین پمادها و کرم برای از بین بردن جای بخیه

بهترین کرم برای از بین بردن جای بخیه

مقدمه
گاهی اوقات بخیه زدن برای درمان برخی زخم ها بسیار ضروری است. اما اغلب زخم های زشتی را به جای می گذارد.
بدتر از آن اگر این اسکارها روی صورت شما باشند، ممکن است زیبایی چهره شما را خدشه دار کنند. اما خوشبختانه راه هایی برای از بین بردن جای بخیه روی پوست وجود دارد.
ساده ترین راه برای این کار استفاده از کرم ترمیم کننده با کیفیت بالا است. برای زخم ها و بخیه های تازه هر چقدر زودتر اقدام به مصرف پماد ترمیم کننده کنید نتیجه بخش تر است. از بین بردن زخم های خیلی قدیمی معمولاً غیرممکن است، اما با محصولات مناسب، می توانید آنها را کمرنگ تر کنید.
از آنجایی که انواع مختلفی از ترمیم کننده ها در بازار وجود دارد، ما در این مطلب بهترین کرم برای از بین بردن جای بخیه و زخم را معرفی می کنیم.

جای بخیه چیست؟

بخیه ها معمولاً در مواقعی که آسیب جدی یا بریدگی عمیق دارید لازم است. هنگامی که پوست زخمی می شود، ساختار طبیعی پوست مختل می شود. بخیه ها برای نگه داشتن قسمت های جدا شده در کنار هم زده می شود و فرصتی را فراهم می آورد که زخم به درستی بهبود یابد.

اما حتی بعد از جوش خوردن بخیه، گاهی اوقات پوست به حالت اولیه خود برنمی گردد و جای زخم بر جای می گذارد که به آن رد بخیه یا جای بخیه می گویند.

انواع مختلف جای بخیه چیست؟

هیچ تفاوت خاصی بین علائم و جای بخیه وجود ندارد. آنها فقط به شدت زخم و قسمت آسیب دیده بدن بستگی دارند. به عنوان مثال، پوست صورت نازک‌تر از بقیه قسمت‌های بدن است، بنابراین بخیه‌های روی صورت در مقایسه با سایر نواحی زخم عمیق‌تری به جای می‌گذارد.

همچنین، بسته به اینکه آیا پزشک از بخیه‌های سنتی استفاده می‌کند یا از روش مدرن‌تر، بخیه‌ها می‌توانند مانند نقاط قهوه‌ای ساده یا خطوط متقاطع طولانی روی پوست شما به نظر برسند.

چگونه جای بخیه روی صورت را از بین ببریم؟

همانطور که قبلا ذکر شد، راه‌هایی برای درمان جای بخیه‌ها با درمان بالینی وجود دارد. جراحی پلاستیک، درم ابریژن، لیزر درمانی، میکرونیدلینگ، لایه برداری شیمیایی و کرم های ترمیم کننده از جمله این درمان ها می باشند.

ساده ترین روش برای از بین بردن جای بخیه که در منزل و برای همه افراد امکان پذیر است استفاده از پماد و کرم ترمیم کننده است.

پس از کشیدن بخیه، پزشک ممکن است یک کرم موضعی برای رفع جای زخم به شما بدهد. استفاده طولانی مدت از کرم ها باعث کاهش علائم بخیه می شود

مکانیسم کرم ترمیم کننده چگونه است؟

اول از همه مهم است که بفهمیم جای زخم چگونه شکل می گیرد. پوست آسیب دیده پروتئینی به نام کلاژن تولید می کند تا به ترمیم خود کمک کند. همانطور که پوست شروع به ترمیم می کند، ناحیه ضخیم شده و تغییر رنگ ایجاد می کند. پس از بهبودی، تیرگی پوست (اسکار) به درجه تروما بستگی دارد. تروما پوست، مدت زمان بيشتري طول مي‌كشد تا زخم بهبود يابد و همچنين احتمال ايجاد جای زخم بيشتر است.

کرم های ترمیم کننده لکه های تیره و تغییرات بافتی جزئی را هدف قرار می دهند. آنها به بهبود گردش سلولی و محو شدن پرپیگمانتاسیون یا تغییر رنگ کمک می کنند.

کرم ترمیم کننده سیکالفیت اون

کرم ترمیم کننده سیکالفیت اون (Avene Cicalfate) روند بهبودی و جلوگیری از ایجاد اسکار را به طرز شگفت انگیزی سرعت می بخشد. همچنین فرمولاسیون ترمیمی آن با ایجاد یک محیط درمانی بهینه، عفونت احتمالی را در طول فرآیند بهبودی به حداقل می رساند.

این کرم برای انواع پوست به ویژه پوست های حساس برای استفاده در محل بریدگی ها، خراش ها، سوختگی ها، بخیه ها، پینه های ترک خورده، بثورات پوشک و نواحی بعد از عمل ایده آل است. با کرم سیکالفیت سوزش پوست نیز کاهش می یابد.

ترکیبات کرم ترمیم کننده سیکالفیت اون

این کرم ترمیم کننده به جلوگیری از ایجاد جای زخم و تسریع بهبودی کمک می کند.

کرم ترمیم کننده پوست ملایم و در عین حال موثر حاوی آب چشمه حرارتی Avene است که از نظر بالینی ثابت شده است که باعث آرامش، تسکین و نرمی پوست می شود. این آب منحصر به فرد عنصر اصلی در تمام محصولات مراقبت از پوست اون است زیرا محتوای معدنی کم نمک آن باعث خشکی پوست های حساس نمی شود. به عنوان یک مزیت اضافی، کرم پوست ترمیم کننده اون همچنین بدون عطر، بدون مواد نگهدارنده، بدون رنگ، ضد حساسیت و غیر کومدون زا است.

فواید ترمیم کننده سیکالفیت

  • سرعت بخشیدن به روند بازیابی پوست
  • به حداقل رساندن عفونت احتمالی
  • جلوگیری از علائم اسکار
  • دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی
  • بدون عطر، بدون مواد نگهدارنده، بدون رنگ
  • حاوی آب چشمه حرارتی اون برای تسکین، التیام و لطافت پوست
  • ضد حساسیت و غیر کومدون زا
  • مناسب برای نوزادان، کودکان و بزرگسالان
  • قابل استفاده برای بدن، صورت و لب ها

نکاتی برای از بین بردن جای بخیه

1. به هیچ قیمتی ناحیه آسیب دیده را خراش ندهید. ممکن است احساس خارش داشته باشید اما از لمس آن با ناخن خودداری کنید.

2. قبل از استفاده از هر گونه محصول مراقبت از پوست یا زیبایی، بگذارید بخیه ها کاملا خشک شوند.

3. تا زمانی که بخیه ها هنوز خیس هستند، فقط از دارو و کرم های پیشنهادی پزشک استفاده کنید.

4. بخیه های خود را به موقع بردارید.

5. پس از بهبودی پوست، کرم های موضعی را بمالید یا از داروهای خانگی ذکر شده بر روی لک های خود استفاده کنید.

چه مدت طول می کشد تا علائم بخیه محو شوند؟

پاسخ دقیقی برای این موضوع وجود ندارد. هرکسی نوع پوست منحصر به فرد خود را دارد و هر کدام روال پوست متفاوتی را حفظ می کند. کاملا بستگی به این دارد که چقدر به جای بخیه های خود اهمیت می دهید و البته اندازه جای زخم ها نیز مهم است. اگر بعد از جراحی اسکار بزرگی دارید، در مقایسه با اسکارهای کوچکتر که ممکن است زودتر بهبود یابند، ممکن است مدت بیشتری طول بکشد.

اگر بخیه ها را به حال خود رها کنید چه اتفاقی می افتد؟

وقتی عمل جراحی انجام می شود، پزشکان معمولاً یک دوره مشخص را برای نگه داشتن بخیه ها پیشنهاد می کنند. پس از آن، هنگامی که پوست شما بهبود یافت، بخیه ها را برمی دارند. بخیه هایی که برای مدت طولانی باقی می مانند باعث ایجاد اسکار عمیق می شوند. ممکن است آثار بخیه شدیدی روی پوست شما باقی بگذارد. همچنین، اگر پوست اطراف بخیه‌های شما شروع به رشد کند، ممکن است پزشک برای برداشتن آنها با مشکل مواجه شود. همچنین می تواند منجر به عفونت جدی پوست شود.

سخن پایانی
جای بخیه می تواند ظاهری نامطلوب برای شما ایجاد کند. اما می توانید از طریق برخی کرم های ترمیم کننده از شر آن خلاص شوید. با این حال توصیه می شود با یک متخصص پوست مشورت کنید تا بتوانید گزینه مناسبی را برای درمان جای بخیه انتخاب کنید. در ضمن، مراقبت از پوست خود را فراموش نکنید و از روش های خوب مراقبت از پوست پیروی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *